8 Ağustos 2012 Çarşamba

İşe yaramayan denemeler - Meyva kızartılır mı yahu?

Bu blog daha hayatının başlarında olduğu için devamlı ne olduğunu hatırlatmak gerekiyor : Ben bir gıda mühendisiyim ve açıkçası bazen mutfağımı araştırma geliştirme laboratuarı gibi kullanıyorum:))) Eh her seferinde deneyler (!) başarı ile sonlanmıyor.)

Denk geldikçe Amerika'nın çok bilmiş, çok becerikli Martha'sının Every Day Food'unu seyrederim. Her gün yemek yapmak zorunda olanlara ve lezzete takılmışlara sade, anlaşılır, afrasız tafrasız ve en önemlisi hızlıca yemek tarifi verirler. Bu programdan öğrendiğim ve adapte ettiğim tarifler var ama henüz fotoğraflarını çekemediğimden paylaş(a)mıyorum. Ama evvelsi gün bir tane basit meyveli tatlı gördüm dün akşam da denedim. Sonuç tatmin edici olmadığından fotoğraf motoğraf çekmeden anlatıyorum:)  

Every Day Food tarifler için http://www.pbs.org/everydayfood/ adresini veriyor ama bunu orada bulamadım. İyi ki not almışım : Ananasları dilimleyip şekere buluyorsunuz ve 1 yemek kaşığı kızmış tereyağında kızartıp yanında dondurma ile servis ediyorsunuz.

Ananası Kırklareli'nde kim bulmuş da ben kaybettim. Evde unuttuğum 3 tane şeftaliyi hatırladım. Soyup dilimledim. Üzerilerine bir kaşık şeker ya döktüm ya dökmedim. Aynen tarifteki gibi kızarttım ve dondurma ile tabağa aldım. İlk lokmayı özellikle dondurmasız attım ağzıma. Allahın şeftalisini sıcak yemek bi garip geldi. Hadi tropik bir adada tatilde olsam ve yeni tatlara yelken açmış olsam tamam da yahu oturma odamdayım ve bildiğin şeftaliyi yemekteyim. Yok tadı güzel değil. Yani tropik adaya göre tadı güzel olabilir de bizim oturma odası için güzel değil:)) O sıcağı görünce erimiş dondurma ile güzel oldu tabi. Ama kardeşim, herhangi bir meyveyi tereyağında kızart üstüne dondurmayla ye o bile güzel olur yahu:)))

Hep söylerim topraklarımız bereketli olduğundan meyve sebze konusunda seçici ve kibirliyizdir diye. Hıyar bizde ya salataya kullanılır ya cacığa. Ama Çinliler çorbasını bile yapmışlar. Bir yaz geliyor istemediğin kadar sebze meyve salınıyor pazarlarda, sokak tezgahlarında. Bu bollukta yağda meyve kızartılır mı yahu??

3 yorum:

Handan dedi ki...

:)))) bak 3 blog altta, karamelli ılık şeftali tarifi var, şemsa denizsel yapınca oluyor. zengin olunca biraz daha ep kantin de yemek yiyeceğim

GM dedi ki...

Biliyorum okudum da :))) Benim tarif daha sade ve kolaydı, onu denedim kısa yoldan. Nieeehhh. İstemem:)))

GM dedi ki...

Ayol ne gerek var zengin olmaya gideriz Kantin'e nolcak:))) "ep" gitmesek de olur:)))