24 Mart 2015 Salı

Kolza Yağı ve Organik Pazar sorusu

"Merhaba Tuğba Hanim,

8 aylik bebegim icin pazarda satilan meyve ve sebzelere pek guvenemedigimden ... marka meyve ve sebze pureleri kullaniyorum.Sebze purelerinin bir cesidinin iceriginde kolza yagi oldugu belirtilmiş. Internet taramasi yaptigimda kolza yagi ile ilgili korkunc seyler yaziyordu.Markaya da aciklama yapmalari icin az once mail attim. Su anda bu kavanoz mamalarinin guvenirligini de sorguluyorum.Evimize cok yakin olmasa da bir organik pazar bulduk.Bu pazarin da cok guvenilir olmadigini, belediyeyle anlasip organik olmayan urunlerin de organik sinifinda ve fiyatinda satildigini duyduk.Acikcasi meyve sebze konusunda ne yapacagimizi sasirmus durumdayiz. Saglikli urunleri nasil edinebilecegimizi ve kolza yagi nedir ne degildiri size de danismak istedim.

Sevgiler,
Cigdem"

Çiğdem Hanım sanayinin çok kullandığı bir yağdır kolza yağı palm yağı ile beraber. Bunlar rafine yağlar çoğunlukla. Kolza hardalın kardeşi, yağlık bir tohum. Türkiye yağlık tohum cennetiyken bile bu tohumu sokmayı başardılar ülkeye, şimdi çok gerekliymiş gibi tarımı yapılıyor ve bizim mis gibi güzelim zeytinyağımız, fındık, mısır, ayçiçek yağımız filan yokmuş gibi marketlerde boy gösteriyor. Firmanın cevap vermesi durumunda eminim genel bir cevap olacaktır. ... markayı ben de kullandım açıkçası bebekle dışarı gittiğimde kolaylık oluyordu ama özellikle yediremediğim organik meyvelerin pürelerini almıştım. Organik pazarı da sorgulamanızı rica edeceğim. Buğday Derneği'nin gözetimindeki pazarlar düzgün oluyor. Onlara güvenebiliriz düşüncesindeyim çünkü Şişli Organik Pazara sık sık gidiyorum ve pazarcıları nasıl sıkıştırdıklarını gözlemliyorum, dedikodusu da dönüyor zaten, bir çıban başı olursa barınamıyor. Bunun dışında organik ürün satan internet siteleri var. Benim sitede taze ürün yok ama inanın ben de bebek maması yapmayı çok çok istiyorum. Şöyle organik organik, tertemiz Türk sebzeleri ile işinizi kolaylaşıtıracak çorbalar, mamalar filan olsa hayalini kuruyorum. Buna zaman var ama bu süre zarfında internetten organik sebze meyve satan firmalara bakabilirsiniz. Bir sürü de çiftlik var. İlk soracağınız sertifika olsun naçizane tavsiyem.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgiler,

Tuğba Bayburtluoğlu
Gıda Müh., İşletme Bil. Uzm.

Hiç yorum yok: