7 Haziran 2016 Salı

Ayçöreğini ben şahsen çok severim amaaaaa...

Instagramda dolaşırken çok tarif geçiyor önümden ve açıkçası üzerine yorum yapmadan paylaşmayı da sevmiyorum. Ayçöreğini görünce de böyle oldu ama o kadar yazınca bari buraya da alayım dedim. Geriye dönüp baktığımda instagrama o kadar emek verip de bir yerde toplanmadığını hissediyorum yani o yüzden biraz da...

Paylaşımın orjinali şurada: https://www.instagram.com/p/BGWYELKiIQo/?taken-by=makarnalutfen


Foto kredisi: Foofie Food Baker


  • İnsan depresifken kendini karbonhidrata vuruyor kesin bilgi. Daha zor bir görevi atlattığında da (Dan Ariely'in bi kitabını @seslenenkitap tan alıp arabayla Kırklareli'ne dönerken dinlemiştim. Bilimsel bilgi yani) Belki bu yüzden burada karbonhidratlı ve tatlı paylaşımlar daha çok ilgi görüyor bilemiyorum. Konuyu uzatmayayım. Bu resim sevgili @foodiefoodbaker a ait, tarif de Arda Şefin. Uzun tarif buraya sığmadı yorumlara alıcam. Ayçöreğini evde yapmaz pastaneden almak isterseniz iyi bi pastaneden almaya dikkat edin. Yaş pastalarda kullanılan kekler yuvarlaktır ama pandispanyalar dikdörtgen tepsilere dökülür. İçinden pasta keki çıkınca kalan kenar keki ufalayıp #pasta süslemede ya da ayçöreğinde kullanırlar. Hakkaniyetli olmayan #pastane sahiplerinin pastanedeki her türlü "artık"ı eklediğini eski bir pasta şefi büyüğüm söylemişti işe ilk başladığımda. Ondan beridir dikkat ederim. Çok baharatlı ve şekerlemeli vb çıkarsa ayçöreği almam, kenar pastanelerin zaten kapısından girmem:)) Evde bi gün yapayım diye istiyorum bakalım ne zaman;)) Size de fikir olsun.


  • @Regrann from@foodiefoodbaker - Tamda bu saatlerde acaba ne yesem diye düşünüyorum.. Aklımdan ay çöreği geçti 😊 olsa ne güzel olurdu şimdi 😙😙😙
    Ben tarifini yazayım siz belki yaparsınız ben biraz hastayım 2 gündür toprlamaya çalışıyorum ama malesef gecmedi doktora gidip ilaçlarımı alıp geldim biraz enerjim olsa hemen yapardım 😷😷 .

    AY ÇÖREĞİ
    Hamuru
    100gr oda sıcaklığında tereyağı
    4 yemek kaşığı toz şeker
    1/2su bardağı sıvıyağ
    1 yumurtanı akı ( sarısı üzerine)
    1/2 su bardağı su ( mayayı eritmek için)
    1 tatlı kaşığı kuru maya
    4,5 su bardağı un ( eski tip bardaklardan)
    1 çay kaşığı mahlep
    1 fiske tuz
    İç Harcı
    5-6 dilim kakaolu kek
    1 yemek kaşığı kakao
    2 yemek kaşığı toz şeker
    Kuru üzüm *
    Dövülmüş ceviz *
    1 adet limon kabuğu rendesi
    1 tatlı kaşığı tarçın
    1/2 yada 1 su bardağı su .
    YAPILIŞI
    Mayayı yarım bardak su içinde açın.. Oda sıcaklığındaki tereyağı ile şekeri çırpın.. Sıvı yağ, yumurta akı, suda eritilen maya ve mahlebi karıştırıp tereyağı şeker karışımına ilave edin.. Unu ve son olarak tuzuda ekleyip hamuru yoğurun.. Hamuru bir kaba koyup kabın üzerini streç film ile kaplayın oda sıcaklığında bekletin.. Bu hamur mayalanma sırasında pek kabarmıyor telaş etmeyin 😊 Siz o sırada iç harcını tüm malzemeleri karıştırarak hazırlayın.. Ceviz ve üzüm miktarını kendi isteğinize göre bol yada az tutabilirsiniz.. Harcın ıslağa yakın nemli olması gerekiyor su miktarını kendi harcınızın gerektirdiģi kadar koyun.. Pişerken suyunu kaybedip tam kıvamını buluyor harç nemsiz olursa piştiğinda çok kuru olur 😉 Mayalanan hamuru ben 10 eşit parçaya bölüp bezeleri uzun ovaller şeklinde açtım.. Bu sırada fırını 180 dereceye ayarlayın ( fanlı) Harcı uzunlamasına yerleştirip kapatıp ay şeklini verdim.. Yumurta sarını azıcık su ile açıp ay çöreklerini yumurtalayın ve file bademleri elinizle ufalayıp çöreklerin üzerine serpiştirin.. Isınan fırına çörekleri koyup üzerleri kızarana kadar pişirin.. Afiyet olsun 😊

    Tarif Arda Türkmene aittir. 

Hiç yorum yok: