4 Kasım 2016 Cuma

Krem peynir ile kremA peyniri arasındaki farklar filan filan

Dostlar merhaba,

Umarım herkes iyidir. Ülkenin karışık haline bilgisayar başında hayret etmektense çalışmaya vurduk kendimizi. Güzel günler yakındır umudu hep içimizde.

Sosyal medyada biliyorsunuz yemek meraklıları ile, ailesini sağlıklı beslemek isteyen herkes ile mutlaka yollarımız kesişiyor. Bana çok soru geliyor, ben arada fırsat buldukça hem herkes ne yapıyor merakımdan hem de sizlere güzel tarifler bulabilir miyim acaba diye bir çok yerli ve yabancı profilde geziniyorum. Videolu ya da fotoğraflı tarfilerde değil ama sadece yazılı özellikle Türkiye'den tariflerde ve tabi alttaki yorumlarda krem ve krema peyniri karışıklığının çok yaşandığını gördüm ve aralarındaki farkı anlatabilmek istedim.

Şimdi efem bu krema peyniri kavramını labne ile başlattı bizim peynir üreticileri. Hatırlayın çocukluğunuzu filan hiç beyaz ve sürülebilir peynir yoktu değil mi? (En azından ben 1976'lıyım - İstanbul'un nüfusunun 2 milyon olduğu zamanlarda geçti çocukluğum Pendik'te ve her Türk ailesi ve hatta daha fazlası peynire düşkün olduğumuz için hatırlarım diye düşünüyorum ama yok hafızamda krema peynirler:)) Amaaaaa ne hatırlıyorum? Çok anlaşılmaz bir marka ile ve mutlu bir ineğin çiftlikte çocuklarla filan ordan buraya atlayıp zıpladığı bir reklam kampanyası ile üçgen peynirlerin piyasaya girişini hatırlıyorum. İşte bu krem peynirler bunlar, bu üçgen peynirler. Şimdi gerçi herkes üretiyor ve kasede ya da tost peyniriymiş gibi filan satılıyorlar ama olsun:))

Neden bu kadar takığım peki?

Krem peynirlere gıcığım çünkü. Eve sokmam. Çocuğuma yedirmem.

KremA peynirler klasik peynir gibi kremadan ve sütten üretilirler. Çok katkı içermezler. Labne gibi tuzsuz olanlar da bebeklerin yemeklerine vb eklenebilir. KremA peyniri bir nevi candır.))

Peki krem peynirler? Renkleri kırık beyazdan sarıya doğru değişir krem peynirler. Çok yağlı ve çok tuzludurlar. Artı çok katkı içerirler. Neden? Çünkü her peynir fabrikasının bir şekilde bozuk ürettiği (işte mayası tutmayan, olgunlaştırması bitmemiş filan filan) mutlaka piyasaya verilemeyecek peynirleri vardır. Ya da ambalajı vb delindiği filan için piyasadan iade aldığı peynirler vardır. Bunlar bir kazana atılır, içine bolca yağ, korusun diye bolca katkı ve tuz eklenir, eritilip kaselere doldurulur ya da işte şekil verilir. Eritme peyniri diye de geçer. Kısacası krem peynirler genellikle artık peynirden elde edilirler ve diğer bir çok peynir çeşidine göre daha yüksek yağ ve tuz oranları ile belki daha lezzetli gelebilirler ama daha düşük besin değerlerine sahiptirler.

Ne yapıcaz peki?

Evet bildiniz, etiket okuyacağız:))

Üzerinde krema peyniri yazanlar tamam at sepete, krem peyniri ya da eritme peyniri yazanlar sevmediklerimize filan alınacak hehehe.)) Nolur bana marka sormayın. Her markanın iki tipte de peynirleri var. Ben genelde ailem için olgunlaşmış Kırklareli'nin sert beyaz peynirini tercih ediyorum. Sandviçler için filan da arada labne alıyorum. Organiği de varmış ama henüz satsak mı satmasak mı karar veremedim (tabi üreticinin bana ürün vereceği de belli değil o başka mesele:))

Sizlere bilgi olsun diye yazdım. Nolur bana marka filan sorarak pişman etmeyin (bak bak dilim de uzadı:))) Teknik her türlü sorunuza açığım biliyorsunuz:)

Herkese güzel bir haftasonu diliyorum.

Sevgi ve muhabbetle,

Tuğba

Hiç yorum yok: