18 Nisan 2013 Perşembe

"Organik Gıdaların Besin Öğeleri Daha Fazla Değildir" üzerine sorular ve cevaplar

Kimi zaman eski yazılara yorumlar geliyor. Bakıyorum yazıda anlatılmak istenenden uzaklaşılmış, kafalar karışmış. Ben de hemen cevaplıyorum ama işte orda yorumlarda kalıyor diye üzülüyorum.

Demin bir soru geldi teeee 5 Eylül'deki yazıma. Orjinal burda: http://benimgidamuhendisim.blogspot.com/2012/09/organik-gdalarn-besin-ogeleri.html
Yorumlar bölümünde Adsız Fatma Hanım'ın soruları ve benim cevapları da aşağıya aldım. Sırf kaybolup gitmesin deyü deyü:))

Yazı eski, konu neydi diyenlere "Stanford'un organikler konvansiyonellerden daha fazla besin öğesi içermiyor saptaması yaptığı çalışma üzerine çiziktirdiklerim" diyebiliriz.


Adsız dedi ki...
merhaba,
ben fatma.
birincisi organik olmayan sebze-meyveler olgunlaşıp mı soframıza geliyor, yoksa erken safhada mı toplanıyor, yolda gelirken-depoda beklerken olgunlaşıyor?
ikincisi endüstriyel sütlerin/etlerin yağ asit örüntülerinin doğal beslenmiş hayvanlarınkinden farklı olduğunu öğrendik. o halde nasıl şimdi endüstriyel tarım/üretimin daha sağlıklı olduğunu iddia edebiliriz?
üçüncüsü siz de konvansiyonel tarım ve endüstriyel üretime inanıyor olsaydınız doğal ürünleri tercih etmezdiniz. demek ki siz de şüpheleniyorsunuz. bu işin eğitimini almış bir insan olarak siz şüphelenirseniz, ben sağlığa zararından emin oluveririm. paylaşımınız benim düşüncelerimden emin olmama neden oldu. teşekkürler.
saygılar.
GM dedi ki...
Merhaba Adsız Fatma Hanım (Adsız çünkü size istersem ulaşabileceğim bi e-posta olmadığı için.)

Birinci sorunuzun cevabını tam olarak ben veremem çünkü ziraatçi değilim. Muzun olgunlaşmasının depolama ve taşıma sırasında olduğunu biliyorum. Bu kural organikte de değişmemiş olabilir. Ama dediğim gibi bilmediğim bir konu. Yalnız yorum yaptığınız yazıda sebze ve meyvelerin özellikle vitamin içeriğinin konvasiyonel ya da organik olmasından daha çok ne kadar taze olduğu ile ilgili bir bölüm var. Orada belirttiğim gibi sırf organik diye kendinden geçmiş marullara biberlere yüz vermemek lazım.

İkinci sorudaki yağ asidi örüntüsünden kastınız nedir? Zincir mi yağ asidi profili mi? Bu konudaki çalışmayı bizimle paylaşabilirseniz çok çok sevinirim.

İkinci sorunuz esasında retorik bir soru ve sanırım benden bir cevap beklemiyorsunuz. Ben de zaten soruyu cevaplamayacağım değiştireceğim. Konvansiyonel ürünlerin organiklerden daha sağlıklı olduğunu hiç bir yerde iddia etmedim. Bu çalışma da onu iddia etmiyor.

Üçüncü olarak da benim gibi kendi halinde bir gıda mühendisi annenin çıkarımlarından bu kadar kesin kati çıkarımlar yapmanız açıkçası beni onurlandırdı, esas ben teşekkür ederim. Elimden geldiği kadar organik ve ekolojik tarımı desteklemeye çalışırım, kullanırım ama örneğin yaşadığım şehirde bir organik pazar yok, netten sipariş için uzağım. Beni takip edenler bilirler her çarşamba aksatmadan pazara çıkmaya çalıştığımı ve mümkün olduğu kadar civar köylerden, üreticilerden alışveriş yapmaya çalıştığımı. Konvasiyonel tarım ölümüne karşı olduğum bişi değil, evimde kullandığım yoğurt da, salça da, mercimek de konvasiyonel tarım ürünü. Hayatın gerçekleri var ve ben her halk insanı gibi dengede yaşamaya çalışıyorum hayatımı. Takım tutar gibi konvasiyonelci ya da organikçi değilim. Hatta o kadar sevmem ki bu yandaşçılığı futbol takimı bile tutmam. Benim takip ettiğim bilimdir. Kendini yalanlayabilecek bilim!!

Sevgiler de saygılar da bizden efem. Gelecek sefere sadece isminizden fazlasını paylaşmanız umudu ile:))

Hiç yorum yok: