16 Ağustos 2013 Cuma

bir gıda mühendisinden öğrenciye tavsiyeler - ah bir de fabrika kurdum tabi o var

kaç zaman oldu yazmayalı

pihuuu

arada krediyi kopardım, dükkanı tuttum, içini yaptırdım, makinaları getirttim, elemanları ayarladım, ruhsatları tamamladım, üretime başladım. şimdi büyük balıkların peşindeyim. hala çarkı döndürmeye başlayamadığımdan hayatımın ennnnnnn yüksek stresini yaşıyorum. makarnaların beğenileceğine eminim de ticareti bilmiyorum. kandırılmaktan, dolandırılmaktan çookk korkuyorum ve temkinli gidiyor olmam da zaman kaybettiriyor sanki bana.

kısacası henüz işim bitmedi. ileride torunlarıma gülerek anlatacağım günler yaşıyorumdur umarım ama henüz daha ohh müşterilerim var, çarkımı döndürmeye başladım diyemedim. yani bu kadar kısa geçmemin sebebi bu. uzun uzadıya yazacağım. hakkı verilmiş bir gıda işletmesinin nasıl kurulduğunu en ince detayına kadar yazacağım. bir oh diyeyim inşalla. yoksa başarı hikayem yerine....

neyse

dün yeni üniversiteli bir gençten mail geldi. ben ne zaman gıda mühendisliği gurusu oldum bilemiyorum:) ayda bir böyle eposta alıyorum. elimden geldiği kadar cevaplıyorum. buraya taşıyayım cevabı dedim.

görüşmek üzere. inşallah kısa zamanda:)

"size gıda mühendisliğinde okuyan daha doğrusu okumaya çalışan bir öğrenciyim denizli de okuyorum rahatsız etmeden bir kaç sorum olacaktı cevaplarsanız sevinirim

- ders başarısı ne kadar gerekli kaliteli bir mühendis için
- donanımlı bir mühendis nelere sahip olmalı
- iş yerleri neler bekliyor/istiyor bizden

bunları bilen sorabileceğim kimse olmadığı için sizi rahatsız ediyorum kusura bakmayın ekşi duyuruda bir konu açmıştım. bir arkadaş sağolsun sizin bloğu gösterdi şimdiden teşekkürler"

"günaydın

valla beni kim önerdi bilmiyorum ama ben sadece kendi halinde meslekte 15. yılını doldurmuş bir gıda mühendisiyim. az biraz da yazarım gıdalar üzerine. sizin sorularınıza vereceğim cevaplar tamamen benim kişisel görüşlerim. tabi ki tartışılabilir. lütfen benim dediklerimi bir abla nasihati gibi alın ve kendi süzgecinizden geçirin

ders başarısı illla şart değil bence ama birinin neden derslerde başarılı olduğuna da bakmak lazım. ezberden mi yoksa gerçekten konuyu kavradığından mı? konuları kavrayarak, anlayarak öğrenme yoluna giderseniz hayatta daha başarılı olursunuz sadece derslerde değil. not zaten gelir

donanımlı bi mühendis özellikle dil bilmeli. esasında donanımlı ve vizyonu geniş bir insan mutlaka ingilizce bilmeli günümüzde. yapabiliyorsanız bir ikinci dil de şukela olur.

iş yerleri kendine köle ister esasında. herşeyi bilip, hiç bir hata yapmadan çalışmanızı ister. bu imkansız tabi ki. önemli olan verilen sorumluluğun altından kalkabilmek ve çok açıkça yazayım azcık taşaklı olmak. iyi düşünüp karar verip sonra da arkasında durmak gerek. bu esasında genel bir hayat dersi. siz akıllıca, iyi düşünülmüş, etraflıca bir araştırmadan sonra verilmiş kararlara sahip olmalısınız. ister gıda mühendisi olun ister başka bir meslekte biri. benim naçizane düşüncem budur

çok mu açık yazdım kusura bakmayın:))

mühendislikler arasında bizi verim mühendisinden ayıran mikrobiyoloji bilmemmizdir. en önemli derslerinizden biridir. başka hiç bir mühendislik en azından türkiyede mikrobiyoloji almaz. bu derste öğrenecekleriniz herhangi bir biyoloğu filan bırakın bir doktorla bile oturup çatır çatır konuşmanıza ve tartışmanıza salık verir. bir sonraki önemli ders gıda kimyası esasında ama o da seçeceğiniz işe bağlı. teknoloji dersleri önemlidir. ama esas tecrübeyi işe girdikten sonra öğrenirsiniz. yüzeysel kesinlikle değil ama genel olarak tüm gıdaların üretimine hakim olmaya çalışın derim naçizane.

denizli iyi bir okul. ordan mezun sanayide başarıılı arkadaşlarım var. denizliye üzüm çekirdeği almaya gelmiştim seneler önce ben. yusuf hocayla tanışmıştık, sonra sizin okulda bir kaç analiz bile yaptırdım:))

umarım yardımcı olabilmişimdir. 

başarılar

tuğba"

4 yorum:

Semi M.Eller dedi ki...

Facebook sayfanızdan gördüm yeni yerinizi. Mantılar iştah açıcı, hatunlar iş başında:)
Ben de bir ara alıp denemek isterim doğrusu.
İşin ticaret kısmında da eminim ki başarılı olursunuz, şüpheli değilim bu konuda:)

GM dedi ki...

Teşekkür ederim Semi Hanım. Düşünceleriniz çok önemli benim için. Her zaman beklerim siteye. Her türlü yorumunuza açığım. Umarım beğenirsiniz ürünlerimi:)))
Ticaret ise bir kurtlar sofrası bakalım yem olmayacağım inşallah:))
Sağolun:)

Adsız dedi ki...

Bir mikrobiyoloji dersi ile biyolog ile aşık atıyorsanız, kaşık vereyim oynayın siz ;)

GM dedi ki...

Sevgili Adsız,

Kaşık için adres vereyim mi diyecektim ama adınızı yazmanız gerekir gönderici bölümüne olmaz değil mi:))

Biyologlar candır, doktorlar da ve hatta pozitif bilim eğitimi alıp canla başla çalışan herkes candır. Tartışmaktan, paylaşmaktan kimseye zarar gelmez:)

Sevgiler