19 Haziran 2012 Salı

Eklektik bir tam buğday çalışması :))

Ey dostlar annelerimiz bize ne öğretti?? Hiç bir şeyi ziyan etmeeee. Hele ki ekmek atılmaz zinhar. Günah!!!


Bir başka soru: Yufkacılar bizi ne zaman duyacak da tam buğday yufkası yapacaklar?


Ona daha çoooookkkkk var. E biz tam buğday böreği yiyemiycez mi? Lütfen panik yapmayın ben varım yetiştim derdinize:)))) Hem de ikisine de... Kurumuş tam buğday ekmeğinden börek yaptım. Ya da pizza yaptım. Yahu başlıkta dediğim gibi eklektik bir çalışma oldu şimdi standardize edemiycem:)))


eklektik böreğim taktimimdir
Kırklareli'nde ekşi mayadan tam buğday ekmeği yapan bi yer bulduk şükür ama bir derdimiz var : Azcık öksüz doyuran boyutlarında bu ekmek, büyük yani. Aldın mı 2-3 günde ancak bitiriyoruz 4,5 kişi (4 yetişkin bir bıdılık). Sevdicekle cumartesi şehir dışında olunca cuma akşamı aldığımız ekmeğin yen(e)memiş yarısı  pazar günü yerinden bana gülümsüyordu kurumuş olarak:)) 
Babamı oturttum ekmeğin başına, verdim eline kesme tahtasıyla bıçağı, minik minik doğrattım kuru ekmekleri. Yaklaşık yarım ekmeği doğradı babam sağolsun. 


Ben de şu aşağıdakileri doğradım ve rendeledim :
- 1 tane kırmızı biber
- 1 tane yeşil biber
- 6 tane mantar
- 6 tane sosis
- çeyrek sucuk
- yaklaşık 350 gram kaşar peyniri
- 1 top mozerrella peyniri (evde vardı koydum - opsiyonel)


Bunların içine 2 yumurta, bolca kekik, biraz tuz, karabiber ve nane koydum. Şimdi farkediyorum neden kuru fesleğen koymamışım yahu. Mozerella evde vardı, onu değerlendirdim. 


Neyse! Yarım litre süt ile küp küp doğranmış ekmekleri ıslattım. Süt miktarını ekmeğinizin miktarına ve özellikle kuruluğuna göre ayarlarsınız.


ilk yemek fotoğrafı denemelerim idare edin:)

Kaşardan bir küçük kase ayırıp tüm malzemeyi karıştırdım. Bir yemek kaşığı ayçiçek yağı ile yağladım yüksek kenarlı kare borcamı. Karışım da tam olarak doldurdu bunu. 180°C'lik fırında 20 dakika kadar pişirdim. İçlerinde en zor pişeni yani biberi kontrol etmek yetiyor. Pişince de kaşarın kalanını üzerine paylaştırıp bi beş dakika daha tuttum fırında. 
Fazlasıyla kaşar koyduğum  için borcamı yağlamak dışında başka yağ koymadım. Biz bu haliyle hafif bulduk, isteyen koysun yağ.


Mantarı az geldi. Esasında pizza tarzı bir tadı da olmadı değil. Ama özellikle domates vb koymadım. Böreğe yakın olsun istedim tadın. Ekmek miktarı biraz fazla geldi ama içi yumuşak kenarlar kıtır oldu. Daha az yüksek ve daha dar uzun bir borcam yaparsa inşallah Paşabahçe onda da denerim artık:)) Beyaz ekmek ile denerseniz süt miktarını azaltın yoksa hamurlaşır; tam buğday, çavdar, kepek gibi ekmekler daha kuru oluyor nitekim. 


bu da ilk salata fotom. daha iyilerini çekicem amin:)
Yanına bir salata yaptım. Zaten salatayı yıkayıp doğrayıncaya kadar   eklektik böreğim pişti sofra hazır oldu. Herkes pek bi beğendi, annem özellikle dert ettiği kuru ekmeklerin böyle değerlendirdiğim için içten bir aferin gönderdi bana:))


Kendime not : Gelecek sefere çok daha fazla mantar, biber ile ve hatta hafif  kızarmış sebzeler ile dene:))     

Hiç yorum yok: