8 Mart 2014 Cumartesi

Kekleri tatlandırmak için ne kullanalım sorularından birine daha bir cevap - Hurma Özü

"Tugba Hanım merhabalar,

Sitenizi takip ederek gerçekten çok faydalı bilgiler ediniyoruz, kendi adıma çok teşekkür ederim.

Sayenizde organik diye her pekmezi almamayı ve keklerde kullanmamamız gerektiğini acı bir şekilde öğrendim ve etrafımdaki aile büyüklerini de bilgilendirdim. Ama hala şeker tüketmemek ve 2 çocuğuma da tükettirmemek için alternatif birşeyler aramaktayım.

Tatlı ihtiyacımı bastırmak amacıyla  bol bol hurma ve dut tüketiyorum ama çocuklar illaki kek kurabiye gibi atıştırmalıkları tercih ediyorlar. Geçenlerde markette de Hurma özü ve suyuna rastladım. Mantıken hurmanın özünü de kekte kullanırsak yüksek sıcaklığa ulaşacak ve bozulacak ama yinede size sormak istedim. Bu konuda bir fikir verebilirseniz çok sevinirim.

Sevgiler,

Ayşegül"




"Sevgili Ayşegül Hanım teşekkürler ilginiz için.

Hurma özünün nasıl üretildiğini bilemediğim için bişi diyemeyeceğim. Koyu bal gibi pekmez gibi yoğun bir ürün mü acaba? Bir de hani naçizane tavsiyem kuru meyveleri kullanmanız keklerde çöreklerde. Bİr bardak şeker olan tariflerde bir buçuk bardak kuru üzüm fena olmuyor ama sadece üzümleri parçalamak lazım. Bıcakla ya da işte kekkin içine girecek sulu karışım ne varsa onun içinde.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgiler,

Tuğba"

3 yorum:

fgs dedi ki...

merhabalar ve teşekkürler bir anne ve çalışan bir bayan olarak toplumsal sorumluluğunuzu fazlasıyla yerine getirdiğiniz için. Bu tatlandırıcılarla ilgili benim de bir sorum olacak; kek kurabiye vs.de stevia bitkisini kullanabilir miyiz ısınmasında bir sakınca var mıdır? Bir de suçlu sadece şekerli gıdalar mı tehlikeli yoksa un da yüksek ısıya maruz kalınca zararlı mı?

GM dedi ki...

Sevgili FGS stevia işini steviacılara sorun ltf. Kimi tatlandırıcılar ısınmada teknik olarak sorun yaratmasa da iyi tat vermiyor. Sıcak çaya katılıyor diye biliyorum ama fırına girip pişmek başka bir mesela. Geç cevabım için de özürler. Gerçi tam cevap da olmadı. Ama dediğim gibi soru temelde üreticiye sorulmalı:((

fgs dedi ki...

Cevabınız için teşekkürler her cevap bir cevap sayılır:), steviacılara sormak istemedim çünkü maalesef bir üreticiden ne kadar dürüst bir cevap alabileceğim konusunda şüphelerim var...