25 Eylül 2012 Salı

GDO'da tartışmalar alevlendi.

Sabah sabah gazete turunda hemen karşıma çıktı Koray Çalışkan'ın yazısı : GDO-kanser ilişkisi kanıtlandı. Yazıda çalışmanın bağlantısı da var. Sözlüğün makale aranıyor duyurularına yazdıydım gönderdi sözlük dostları. 

Çalışmayı incelemeden yine de bir araştırma yapayım dedim. Bu çalışmayı karalayanlar önde çıkıyor Roundup-GMO yazdığınızda Google'a. Hepsine bir bakmak lazım ama çalışma ilginç çünkü ilk defa uzun süreli etkiler incelenmiş. Çalışmadan önemli başlıkları  şurdan bulabilirsiniz : http://research.sustainablefoodtrust.org/#_evidence

Bu yazıyı şimdilik bitirmiyorum. Hep beraber okuyalım, soralım, sorgulayalım diye. Yorum bırakın lütfen kafanıza takılanları. Ben okumaya gidiyorum. Du bi kahvaltı mı yapsam önce:p

İlk ek : Çalışma elime ulaştı. İsteyen yorumda mail atsın gönderirim. Eklentileri de bundan sonra "-" işareti ile şey edecem. Bilginize:)

- Bir dost bu çalışmanın yayınlanalı çok zaman olduğunu, bunu bir gazeteden öğrenmemi ayıpladığını ve çalışmada bilimsel sorunlar olduğunu söyleyip inceleme linklerini gönderdi. Kendisine de yazdığım gibi ben şu anda yabancı basını takip etmiyorum GDO konusunda. Bizdeki yansımaları üzerinden eğer merak uyandırırsa ilgileniyorum. "Ne bu ya bana hemen misyon yüklüyosun kardeş?" demedim gerçi kendisine ama her an diyebilirim:)))

http://www.nhsinform.co.uk/behind-the-headlines/food-diet/2012/09/claims-of-gm-foods-link-to-cancer-disputed-by-other-researchers

http://www.newscientist.com/article/dn22287-study-linking-gm-crops-and-cancer-questioned.html

Yani bugün okunacak çok şey var çokkkkkkk........

- Konu üzerine Koray Çalışkan'ın yazısı altındaki fırat1729 mahlaslı yorum en detaylı inceleme olmuş. 

- Araya giren işlerden ve başka bi kaç sebepten mütevellit bu yazıyı burada kapatıyorum. Dün gece bir blog yazısı gönderdi bir dost :  http://komunaliskembe.blogspot.com/2012/09/koray-calskan-ile-pseudo-bilimcilik.html#axzz27YUnA2TH Koray Çalışkan'ın yazısını deneme ya da köşe yazısı değil de tezmişcesine parça pinçik etmiş bir yazı. Yazı çok tasvip etmediğim "ben senden daha zekiyim" tarzında yazılmış olsa da doğru noktalar barındırıyor. Harbiden halim yok ama bu konuda klavye tıkırdatmaya.

Hiç yorum yok: