13 Eylül 2012 Perşembe

İglocum balık işi güzeldi de bu tavuk nerden çıktı yahu?

İglo yeni sayılır Türkiye pazarında. Çevreci tarafım dondurulmuş ürünlere biraz gıcık olup elimi geri çektirse de pratik ve sağlıklı gıdaları seven anne tarafım derin dondurucumuzu boş bırakmıyor. Her markete gidişte pahalı İglo bezelyeler indirime girmiş mi diye bakarım. İndirimdeyse alırım. Kış günü hepimizin severek tüketeceği güzel bir sebzeyi masaya koymanın hazzı başka nitekim. Balık açısından da Iglocuyum. Balık kroketleri çok başarılı. Gerçi tüm balık kroketlerin üstü fazlasıyla kaplama oluyor; pişirdikten sonra soyarak içindekini yediriyorum bebişe ama olsun. Nitekim ben de anam ve bir çok takıntılı Türk kadını gibi balık kokusundan hazzetmiyorum; bu kroketler kurtarıcı olabiliyor.

Iglonun bezelye ve balığı dışında başka bişeyini almıyorum pek. Pahalı geliyor çünkü. Biber pazarda manavda her daim, dondurulmuşuna gerek duymuyorum. Bi prenses patates tutturmuş. Bi arkadaşta yediydim. Lan bildiğin patatesi allamışlar pullamışlar. Geçiniz efem geçiniz. Sonra bi de buharda sebze yapmışlar. Bi avuç sebzeye tarla parası veriyosun, olur mu yahu:) Kuzey Avrupa için ortaya koydukları çözümler bize pahalı. Arada meraktan ya da değişiklik olsun diye indirimde alırsın o kadar.

En son tavuk serisini çıkardı Iglo. Dedim balık gibiyse yaşadık. Hele bi de Chicken Nuggets üzerinde "Kıyma değil %100 parça piliç kullanılmıştır" yazıyor. Dedim bak ne güzel balık kroket gibi yaptılarsa ne ala. Eve geldim bi pişirdim, yardım birisinin için. Balık kroketinde olduğu gibi löp et bekliyorum. Ama değil karışım çıktı. Dedim tabi nugget aldın bi de kutuda Chicken Fingersları var. Gittim onu da aldım. Onda da aynen kıyma değil %100 piliç eti kullanılmıştır. Kutunun arkasını çevirdim piliç göğüs etini marine edip kapladıklarını söylüyorlar. Yine pişirdim yine kestim bi parça aaa yine lop et değil. Yine karışım. İglocum kıyma haline getirmeden löp et kullandım diyosun ama ürün neticede kıymadan yapılmış görüntüsünde ve lezzetinde. Ben şimdi löp değilse bu et neden gidip 30 gramdan 10 parça toplam 300 gram kaplamış tavuğa 8,5 lira vereyim ki? Aynı paraya iki göğüs alırım, dilimlerim, yumurtaya sonra da ister galeta ununa ister şu kaplama harçlarından birine bular kızartırım. Ha vakit dersen vakitte haklısın seninki daha kolay ama 300 gramı 8.5 lira be İglocum. Kilosu 28 lirayı geçiyor. Banvit'e ürettiriyorsun neden bu kadar pahalı ki? Yok pratik de olsan sağlıklı ve hijyenik de olsan (ki bu son ikisini mutlaka olman gerek) bu kadar paraya yazık. Bak burası Türkiye, benden söylemesi. Türk insanı balığın kokusuylan, temizlemesiylen filan uğraşmaz bayılır balık kroketine o kadar parayı ama bu tavuk işi ı- ıhh.. Olmamış..

Hiç yorum yok: