26 Eylül 2012 Çarşamba

Knäckebröd Flerkorn - Ikea Gevreğini Aklama:)

Geçen yazdım İkea'nın gevreğini hem okunmuyor hem yenmiyor diye. Esasında ayıp di mi okunamıyo demek ben okuyamıyorum :)) Ama bir şans daha verdim sevgili Knäckebröd Flerkorn'e. Eeee sevgili dediğime göre beğendiğim anlaşılmıştır efem. Haksızlık etmemek için hemececik notlarımı yazayım karşılaştırmamı yapayım dedim. 

İyi bir gıdanın ne olması gerektiği üzerine yazmayı da düşünüyorum. Bak bu başlangıç olacak nitekim kriterleri sıralayayım :


- İçerik : Türkiye'de bu kadar çeşitlilikte tahıl içeren gevrek ne yazık ki üretilmiyor. Henüz diyeyim de umut içerisinde olduğumu belirteyim. Çok tahıllı gevrekler hep ithal. İçindekiler bölümü çok sağlam : Tam çavdar unu, yulaf ezmesi, susam, buğday unu, su, tam yulaf unu, arpa unu, maya, tuz, emülgatör. Burdaki emülgatör kullanım dozaj sınırı olmayan bir monogliserit. Gevreklerin her biri 40 kCal imiş. Pakette değil internette yazıyor bu bilgi.


- Gramaj ve Fiyat  : Paket 250 gram. İçinden 25 civarı gevrek çıkıyor. Fiyatı 5 liraya yakın bir küsüratta. Her bir gevreği 25 kuruş olduğunu hesaplayabiliriz kısaca. Pahalı mı yani? Evet..


- Ulaşılabilirlik : Sadece İkea'da satılıyor. İnternet sitesinde de yok. Bundan her sabah yemek isterseniz gidip paket paket almanız gerek.


- Benzerleri ile karşılaştırma : Bu kadar yoğun gevrek piyasada yok ama en yakını Light Etimek. En dandirik bakkalda bile bulunan Etimek tabiki daha ucuz ve daha kolay ulaşılır. Bir de Etimek'i yemesi daha rahat; Knäckebröd Flerkorn'u ise bir çorbaya filan kırmadan yemesi zor açıkçası. 


- Gıda güvenliği : Kuru kabul edilen bir gıdada zaten pek risk yoktur. Bir de zaten bizim uyum sağlamak için bi tarafımızı yırttığımız bir ülkede üretiliyor ve bir çok gelişmiş ülkeye gönderiliyor. İsveç vb delisi değilim sadece gerçekleri yazıyorum:)


Kısacası sağlıklı ve güvenilir ama pahalı ve zor ulaşılmasından dolayı bir Ikea turundan sonra iki paket çantaya atılabilecek bir gıda. Bir kaç çeşit kardeşi de var kendisinin Ikea'da. Benim kişisel tercihim sabahları bir domates rendesi içinde biraz beyaz peynir ve kekikle beraber yemek. 

Hiç yorum yok: