24 Aralık 2012 Pazartesi

Hay ben bu köy pekmezinin...

bıktım şu görüntüden:(
Geçen burdaki bir eczanenin canımda gördüm "kan yapıcı keçiboynuzu pekmezi gelmiştir" yazısını. Eczanelerde gıda ürünlerinin satışı bir garip ama aktar gibi esnaf tipine sahip bir ülkeyken ve gıda pazarı ilaçtan çok daha serbest bir ekonomiye sahipken eczanelere ne diyebilirim ki zaten bir sürü dertleri var:(

Neyse. 

Bu ilanı dükkanında gördüğüm eczacı ile konuştum, pekmezin nerden geldiğini, vakum altında kaynatılıp kaynatılmadığını sordum. Köy pekmezi olduğunu ve nerede kaynatıldığını bilmediğini söyledi. O zaman satmayın çünkü HMF var içinde, kanserojendir dedim. Bana kuşkulu gözlerle bakmaya devam etmesinden istediğim etkiyi bırakamadığımı anladım. Çat kapı girmişim, ne bir devlet görevlisiyim ne resmi bir denetleme memuruyum. Kafayı kanserle bozmuş bir manyak olabilirim nitekim diplomam boynumda asmıyor.

Eczane ya da değil çözüm yine satanı eğitmekten çok tüketiciyi eğitmekten geçiyor. Talep olmazsa arz olmaz değil mi?

Gözünüzü seveyim almayın şu köy pekmezlerini, açıkta kaynatılarak yapılmış nar ekşilerini. 

Koca koca şefler Facebook  sayfalarında kafalarından tarif veriyolar. Şefler kimseyi sallamaz biliyorum ama eczacılar da doktorlar da sallamıyorlar onu da siz bilin. Herkes kendi mesleğinin en bilgili olduğunu sanıyor özellikle sağlıkçılar size söylüyorum. Ben elimin hamuruyla ilaç üretimindeki GMP kurallarına uyum üzerine söylev çekiyo muyum (ki çok pis konuşurum bu konuda o başka:), hindinin iç dolgusuna karışıyo muyum? Açıkta kaynatılan pekmezde ekşide kanserojen var dediğime inanın yahu. Biliyorum ortalıkta çok şarlatan var bilgiliyim diye geçinen ama napiim ben illa diplomayı boynuma asıp mı gezeyim, iyice deli müyendiz mi olayım napiim?

4 yorum:

Ergün Özel dedi ki...

Merhaba, blokunuz çok güzel. Mesleği gıda ile ilgili olmayan insanları bilgilendirmek gibi sosyal sorumluluğu olan Gıda Mühendislerinin artmasını dilerim. Örnek alınmalısınız. Bizlerde bilinçlenerek kendimizi, ailemizi bu tip gıdalardan uzaktutabiliriz böylece.

Yazılarınız günlük hayatta sıklıkla karşılaşabileceğimiz tehlikeli ürünler konusuna (bildiğim kadarıyla krem peynirler böyle mesela) bilgilendirirseniz çok seviniriz.

HMF nin ne olduğu, Köy pekmezi gibi ürünlerde nasıl bulunduğu, köy pekmezi gibi geleneksel yöntemlerle hazırlanan ürünlerdeki tehlikeler (ki ben şahsen geleneksel yöntemlerin güvenli olduğunu sanıyordum) ve bunların insanlar üzerindeki etkilerinede kısaca değinirseniz seviniriz.

Saygılarımla,

GM dedi ki...

Aman efem böyle örnek alınmalısınız filan diyince havalara girdim vallahi:) Rica ederim. Beğendiyseniz ne ala. Böyle yazan gıda mühendisi arkadaşlar da vardır sanmıyorum ki tekim:))

Geleneksel üretim şekilleri genellikle güvenlidir. Kurutma mesela. Ama pekmez ve nar ekşisinde üretim vakum altında yapılmalı. Bu konuda zamanında yazdığım bir yazıyı paylaşayım: http://benimgidamuhendisim.blogspot.com/2012/07/sifa-niyetine-kanserojen-isteyen.html

Eritme peyniri de bu peynir cennetinde tehlikeli değil de nasıl diyim gereksiz bir ürün bence. Gıda güvenliği açısından bir sorun olmasa da boş kaloridir, yağlıdır ve aşırı tuzludur. Ucuz bir ürün olduğu için tercih edilir ama ben genelde pek tüketmem. Dedim ya Türkiye peynir cenneti:)

Sevgiler,

Tuğba

Tuba arık dedi ki...

Bılmıyordum ayndınlandım.Ypmıyordum lakın yınede bılmem ıyı oldu..Pekı bır soru guvenılır markalar var mesela aksu vıtal gıbı onlar vakumla mı yapıyorlar acababılgınız var mı..

GM dedi ki...

Aksu Vital'in sayfasına baktım. Köy pekmezi vb diyorlar. Bilemiyorum kıllanmadım değil. Açıp sormak lazım. Ben zamanında pekmez üretirken analiz yapmıştık, Koska ve Tarişin pekmezleri HMF açısından limitin çok altında kalmıştı. Ben de şimdi pekmez alacaksam illa bunları alırım sadece:)