29 Ekim 2013 Salı

2000 kilometrelik fark

Bugün sadece bize özel bir bayrama uyanmak ne güzel değil mi:)) Benim en çok içimin kabardığı, yere göğe sığamayarak kutladığım bayramdır Cumhuriyet Bayramı'mız. Her Milli Bayramımız önemli olsa da özellikle bir kadın olarak en en ennn çok Cumhuriyet Bayramını seviyorum. Neden mi?
 
Bu dünyaya bir Türkiye kadar doğuda ya da güneyde gelebilirdim. Ya da Asya'da ya da Hindistan'da. Fırsat eşitliği olmayacağından benim gibi bir işçi emeklisi kızının burslarla çıkamayacağı, bırakın yabancı diller öğrenmeyi kendi dilinin inceliklerini öğrenmek için bile okula gidemeyeceği, erkenden evlendirileceğim, kadın olduğum için ikinci sınıf görüleceğim, çalıştırımayacağım hatta araba kullanmamın bile yasak olacağı topraklarda doğabilirdim.
 
Şükür doğmadım.
 
Bir 2000 kilometre kadar batımızda yaşayan bir kız çocuğuna da hiç bir zaman öykünmedim çünkü ondan eksiğim olmadan yetiştirildim, okutuldum, büyütüldüm, dünya vatandaşı vizyonuna sahip bir birey oldum ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek sağlıklı ürünler geliştirip üretebiliyorum. Bu 4 mevsimin hakkını veren iklime ve bereketli topraklara sahip ülkede doğduğum ve büyüdüğüm için şanslıyım. Bunu da 90. yıl önce "Yarın Cumhuriyet'i kuruyoruz." diyen Adam'ın ve Arkadaşları'nın inancına, vizyonuna ve savaşmasına borçlu olduğumu çok net biliyorum. Muassır medeniyet olma yolunda daha yürüyecek çok yolumuz olsa da unutmayın 90 sene önce ortada patika bile yoktu ama yürüdüler:))
 
Hepinize güzel bir gün ve bayram diliyorum.
 
Cumhuriyet Bayramı'mız kutlu olsun!

Hiç yorum yok: