31 Ekim 2013 Perşembe

Üretimin ve Girişimciliğin Cilveleri

Dün üyelerime günlük epostamı yazdıktan sonra sanayiye gittim makarna makinamızın bozulan parçasını teslim almak için. Geldik üretime, usta parçayı monte ederken ben banka işleri için dışarı çıktım. Tam ATMye geldim telefon acı acı çaldı. Cep telefonları acı acı çalabiliyor çünkü gecenin bir vakti ya da sabahın körüyse, hiç beklemediğiniz bir zamanda beklemediğiniz birinin adı çıkıyorsa ekranda o %99 kötü haberdir.
 
Neyse efendim arayan usta olduğu için ben bir terslik olduğunu anladım korkuyla açtım telefonu. Parça olmamış, sorun daha büyükmüş, belki de makinayı İtalya'ya göndermemiz gerekebilirmiş.
 
O andan itibaren üretime varıncaya kadar ne hissettiğimi tarif edemem. Karmakarışıktım. Daha borcu bitmemiş değil borcunu ödemeye bile başlamadığım makinam bozulmuştu. Ne yapıcam ben diye ağlamaya başladım. Hem araba kullandım hem ağladım. Allahtan kaza maza yapmadan üretime geldim. Makinanın başına çöktüm ve artık kim ne düşünür umursamadan hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladım. Bu arada usta sorunun o kadar da büyük olmadığını keşfettiğini, sanayide ufak bir teraziye alma ile hallolacağını anlatmaya çalışıyor ama benim kafam almıyordu. Gerçekten kafam almadı gerçekten. Ezelden beri leb demeden Çorum sanayiine leblebinin katkısı üzerine ahkam kesmeye başlayan ben GERÇEKTEN anlamadım ne olduğunu. Sonra sakinleştim, dinledim ve İtalya'daki üreticiye gönderecek kadar büyük bir dert olmadığını anladım.
 
Teknik detaylarla sizi boğmayayım. Hikayenin sonu mutlu bitiyor:)) Akşam makinayı geri alıp deneme yaptık, güzelim makarnalarımızı ürettik ve hepimiz birbirimize sarılarak bir daha ağladık.
 
Çok ağlağız değil mi:))
 
Eşyaya çok kıymet vermeyen biri olsam da üretimhanemdeki her türlü makine, alet ve ekipman benim için kıymetli. Düzgün çalışmaları, temiz ve iyi üretim yapmamızı sağlıyorlar. Çocuklarımız gibi titriyoruz üzerilerine. Dün gerçekten zor bir gündü. Hani nerdeyse her sabah sizlere bugün güzel bir gün olsun diyorum ya işte dileğim benim dün yaşadığım gün gibi olmasındır. Sonu güzel bitse de...
 
Kısacası bizde pes etmek yok, üretime ve AR-GE'ye devam:)) 

4 yorum:

şirin dedi ki...

Kiyamam size aglamayin lutfen insallah hersey daha da guzel olacak

GM dedi ki...

Sağolun sağaolun:)) Herşeyin daha iyi olacağına dair umudum olmasa zaten sanırım devam edemem:((

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun, hallolmuş ya ne mutlu hem size hem bize.. sevgiler, Gunes

GM dedi ki...

Teşekkürler:) Üretime başladık son hız bugün hamdolsun:)))