24 Mayıs 2012 Perşembe

Tarım ilaçları üzerine bir yorum....


Antalya'da iki çocuktan sonra akademik kariyerine devam ederek beni gıptadan kıskançlığa sürükleyen (!) Gıda Mühendisi dostum Semiramis aşağıdaki yorumu yapmış. Hem yorumda kalmasın hem de bu konu acayip önemli diye buraya alıyorum hiç bir değişiklik yapmadan:

"21 Mayıs "Dunya Sut Gunu" munasebeti ile Antalya GMO, bi seminer düzenlemişti. 2 hocamız konuştu orda. Genel olarak ilaç sorununun büyüklüğünden bahsedildi. Süt, GDO gibi meseleler, tarım ilacı sorunu yanında devede kulak kalır. Bizim şu an gıda ile ilgili en büyük meselemiz, ne E maddeleri, ne sütün UHT olması, ne de GDO. Olay inanılmaz ölçülerde ve mütemadiyen tarım ilacı tüketiyor olmamız, ilaçlamaların özellikle iç pazarda denetimsiz olması, yapılan analizlerin ve verilen raporların gerçekliği konusunda emin olduğumuz büyük şüpheler! Bu arada ben gıdalarda pestisit analizi yapan bir ekibin parçasıyım. Henüz piyasa analizlerine başlamadık ama başlayınca hiçbirşey alamamaktan şimdiden korkmaya başladım." 

Bu konuda yazacak çok şey var çok...

Hiç yorum yok: