30 Mayıs 2012 Çarşamba

Banvit'ten cevap geldi...

Banvit'in hem e-postalara gönderdiği hem de kendi sitesinde yer verdiği imzasız  "Annelere Mektup"un rahatsız edici taraflarını şu yazıda eleştirmiştim. Yazı linkini Banvit'e gönderdim. Cevap geldi ve aşağıda dün gerçekleşmiş yazışmalarımızı sırasıyla veriyorum ama "uzun bu ne okuycam" diyenlere özet geçeyim : Söz konusu nereden tutarsan elinde kalan yazıyı tüm iyi niyetiyle Banvit'in İletişim Direktörü kaleme almış ve benimle iletişime geçen de yine kendisi idi. Yani kısacası ben kendisini kendisine şikayet etmiş oldum; daha üst yönetimden birileri beni duymadı, yazı hala yerinde duruyor. Ne mal bulmuş mağribi gibi büyük bir markaya saldırma ne de insanların ekmeği ile oynama derdinde değilim, ilgili kişinin ismini silerek bu yazışmayı yayınlıyorum ama Banvit'in bu zorlayan ticaret ve sosyal medya ortamında ekstra bir kontrol mekanizması yaratsa iyi olur fikrindeyim.

Yazışmaları sırasıyla aşağıda okuyabilirsiniz :


Sayın Yetkili, 


Annelere Mektup yazmışsınız. Ben de size bir anne ve gıda mühendisi olarak bu mektubunuzu eleştiren bir yazı yazdım ve sizinle paylaşmak istiyorum. Bir çıkar amacı güderek hareket etmiyorum, sevdiğim ve tükettiğim bir markanın bir pazarlama hatası yapmasını istemediğim için yazıyorum. Söz konusu yazım şuradadır : http://benimgidamuhendisim.blogspot.com/2012/05/banvitcim-sen-ne-yaptn-yaaa.html 


Saygılarımla, Tuğba Bayburtluoğlu



Sayın Tuğba Bayburtluoğlu,

Yazıyı yazan kişi olarak mesajınızı da ben cevaplamak istedim. Öncelikle yorumunuzla ilgili bizi de bilgilendirme nezaketini gösterdiğiniz için çok teşekkür ederiz.

Yazının son paragrafının sizi kızdırmış olmasına üzüldüm, bununla ilgili bir açıklama getirmek isterim.
İnternette linkler verilirken yazının son satırının kesilmiş olduğunu gördüm, dolayısıyla siz de “ben kim, iç sesim mi..” gibi sorguluyorsunuz. Oradaki “ben” benim, kimlik ise Çocuğum ve Ben dergisinin editörü İlgi Görener. Banvit olarak yaklaşık on yıldır yayınladığımız bu derginin editör yazılarında çoğunlukla kendi annelik deneyimlerimi paylaşıyorum. Bazen kendi düşüncelerimi, bazen de çocuklarımın bana öğrettiklerini. O yazı da orijinal olarak dergimizin editör köşesi için hazırlanmıştı.Yazının altındaki imza kalsaydı belki daha az tepki duyardınız belki de bir şey değişmezdi ama bu detayı bilin istedim..

Ama en yüklü eleştirinizi organik konusunda yapmışsınız. Ben organik kötüdür demiyorum ki, basitçe organik yemediğimi söylüyorum. Siz benim, Banvit üretmediği için organik yemediğimi ilan ederek tüm sektörü karalamak istediğimi düşünüyorsunuz. Ben de satır arasında bütçelerinden organik yiyeceğe pay ayıramayan anneler üzülmesinler diyorum.  Herşey nasıl görmek istediğimize bağlı değil mi?

Tuğba hanım, eğer yolunuz düşerse sizi Banvit tesislerinde ağırlamaktan ve uygulamalarımızı paylaşmaktan çok mutlu oluruz. Samimi yaklaşımınız için de ayrıca teşekkürler.

Saygı ve sevgilerimizle,
.....
Banvit AŞ.
Kurumsal Gelişim ve İletişim Direktörü


Sayın ......,

İvedi cevabınız için teşekkür ederim.

Sizin e-postanızdan sonra yazıyı ilk gördüğüm gazete e-postasına sonra da firmanızın sitesindeki pdf linkine baktım (http://www.banvit.com/pdf/9.pdf). İkisinde de alıntıladığım gibi duruyor; kesintinin ne olduğunu bilemeyeceğim ve sitenizde de bir değişiklik yapılmadığı için bu hali üzerinden devam edeceğim.
"Her şey nasıl görmek istediğimize bağlı değil mi?" diye sormuşsunuz çok çok haklısınız. Bana Türkiye'nin en büyük gazetelerinden birinin gönderdiği bilgilendirme e-postasındaki ve Türkiye'nin sanırım en büyük tavukçuluk firmasının yayımladığı mektubu gördüm ve bu büyüklüklere yaraşır bir eşit mesafede durma ve etik değer bekledim. "Banvit'ten" diyince ve altında imza olmayınca bunu düşünmem çok normal. Altında sizin bu bana gönderdiğiniz e-postadaki gibi imzanız da olsaydı yine Banvit'i topa tutardım çünkü firmanız ve siz benim için birsiniz; Banvit ya da Görener farketmez, çünkü siz orada çalışıyorsunuz ve orayı temsil ediyorsunuz. Bir direktörden daha sade bir ünvanınız olsa bile, çocuk sahibi olup olmasanız bile bu değişmez. Yazı Banvit'in kurumsal kimliğinden çıkmadır, yazanın kim olduğu ile ilgili bir bilgi bulunmamaktadır. Bu yüzden "organik almıyorum" cümlesi hele ki yanında "alamadığım için üzülmüyorum" gibi bir açıklama olmaksızın Banvit'in kurumsal düşüncesi olarak algılanıyor.

İşin özü eminim iyi niyetlerle yazmışsınızdır bu yazıyı ama büyük bir firmayı temsil ediyorsunuz, imzanız olsaydı da yine büyük bir firmayı temsil ediyor olurdunuz ve iyi niyet bu tip çalışmalarda ne yazık ki yetmiyor. Yazılı iletişim zordur bu yüzden kelimelerin düzgün seçilmesi, cümlelerin doğru konumlandırılması önemlidir. Uzun süredir editörlük yapıyormuşsunuz, işinizi size öğretmek gibi bir kendini bilmezlik içinde değilim haşa ama bu mektubunuzun benim gibi bir çok insanı rahatsız ettiğini ve üzdüğünü bilmenizi isterim.
Yazışmalarımızı sizin de izniniz olursa blogumda yayınlamak isterim. Sizden bu konuda haber gelmezse isminizi silerek bir kaç gün içerisinde yayınlamayı düşünüyorum.

Saygılarımla,

Tuğba Bayburtluoğlu,
Gıda Müh., İşletme Bil. Uzm.


Merhaba Tuğba hanim,

Ben bizi bilgilendirmenizi samimi bulduğum icin sizin şahsınıza cevap verdim, bundan sonrası sizin tasarrufunuz.

Saygı ve sevgilerimizle,
.....

Hiç yorum yok: