1 Şubat 2013 Cuma

Ev yapımı light sucuk, pilav ve pilavcılar filan filan

Seni unuttum sanma blogcum. Hastayım. Daha da vakit alanı tükkan var biliyosun artık. Reklam vermek lazım, sosyal medyada bulunmak lazım, numune gönderdiğin insanların ne yaptıklarını takip etmen lazım filan filan. Bu arada bu blog dünyası biraz sinirimi bozdu ama ben de burda blog yazıyorum çok şey etmiyim.

Kısa kısa kafamdakileri yazcam :

- Geçen sucuklu bişi yapıyodum ve her zamanki gibi sucuğu yağını kağıt havluya emdirdim. Aklıma da geldi len acaba ne kadarını emiyo, biz kendimizi mi kandırıyoruz diye. Tarttım. Fena değil be blog. Yani 100 gram sucuk pişirince 17 gram kadarını kağıt havluyla bertaraf edebiliyorsun. Yani 100 gram 450 kkalori olan sucuk birden 300 kkaloriye düşüyor. Sucuğun esas kalorisi yağdan geliyor. Hiç fena değil hiç fena değil. Bir gıdanın light olarak piyasaya sürülebilmesi için kalorisini en az %25 azaltmak lazım. Yağı emdirince sırf yağı %17 azaltıyon, bu da kalorinin %34 azalması demek. Evde light ötesi sucuk yapabilirsiniz yani:)) Ama bak abartmak yok:)  

- Bi akşam arkadaşlar geldi, dükkanları varmış pilavcı açmayı düşünüyorlarmış. Ben de açtım ağzımı pilavda ekstradan basilyus riski olduğunu, bunun spor bırakan bakteri olduğunu filan anlatmaya başladım. Çok riskli iş miş dedim. Karşımdakilerin boş bakışlarını görünce sustum. Adam ticarete atılacam diyo ben ne anlatıyorum. Dışarda pilav yerken dikkatli olmak gerek bu da mesajım olsun.

- Köy ürünleri satan bi dükkana makarna veriyorum ben de. Geçen konuştuk, nasılsınız diye sorunca çocuklar bağırsaklardan hastaydı dedi sahibi. Aklımdan ne yazık ki ilk sattıkları ürünlerden olduğu düşüncesi geldi, üzüldüm. Esasında sudan bile zehirlenebiliriz ama işte benim algım bu yönde işliyo blogcum, kafama sıçayım...


kırk yılda bir çektirdiğim güzel bi fotom :)

- Makarnalar için röp verdim anneloji.com a blogcum. E tabi bi de foto koymak lazım dediler. Ben de yukardaki fotoyu gönderdim. Küçülmeyince böööyyyle dana gibi kaldım, başka foto koyduk. Ama bu fotoyu da çok seviyormuşum. Kıyamadım buraya aldım. Hep ürün rsmi koycak değiliz ya heheheh...

Yazacak başka bişiler vardır da ben unuttum, gidip sosyal medyada sosyalleşmem lazım blogcum. Seni ihmal etmiycem söz. Bu oynak ticaret dünyasında kafayı yemiyorsam gelip sana içimi boşaltabilmemdendir.)

Hiç yorum yok: