28 Temmuz 2012 Cumartesi

Kirli Damacana Suları - Sağlık Bakanlığından liste

Demin gazetede okudum. Sağlık Bakanlığı'ndan alınır kaynak suyu dolum izni vesaire. Bakanlık İstanbul dolumhanelerinde kontrol yapmış; 5 tanesi kanunlara uymuyor çıkmış. Benim bildiğim markalar değil, sadece Yalısu'yu bi yerlerde gördüm sanırım. Tamamını yazayım :

Buzada
Yalısu
Erpınar
Kervansaray
Alps (bunlar yerli Evian olmak için mi yola çıkmışlar nedir, isim ilginç:)

Haberin tamamı burada.

Foto kredisi Radikal'e
Bir firmamda o kadar az su kullanıyorduk ki bir arıtmaya yatırım yapmak yerine damacana su kullanalım demiştik. Tüm iyi markaları denedik, mikrobiyolojik olarak hepsinde sorun çıktı. Bunun sebeplerinin araştırılması (kaynaktan mı, yeniden dolumdan mı bla bl bla) sağlam bir yüksek lisans tezi konusu. En ucuz çözüm olan kaynatarak kullanmayı devreye soktum tabi. Eve de uygun bir fiyata iyi bir arıtma aldık. Daha az plastik kullanmak adına evden su doldurup yanıma alıyorum ama illa içeceksem dışarda bildiğim markaları içmeye çalışıyorum. Damacana sudan da vampirin sarımsaktan kaçtığı gibi kaçınmıyorum, zorunlu kalınca kullanıyorum ama taşıma su yerine arıtma suyu tercih ediyorum. Hadi bu da benim blogdaki ilk kör gözüne gözüne kişisel gıda seçimim olsun:))

2 yorum:

Unknown dedi ki...

aaah şu konuya enine boyuna değinsen öyle sevinirim ki :) sabahtan beri blogunu okuyorum, istatistiklerden anlayabilirsin :) tam mail yazacaktım ki, bu yazıyı gördüm. inşallah yorumumu görürsün ve bizim için şu sulara bir el atarsın, merakla beklemedeyim :)
Sevgiler

GM dedi ki...

hahahah çok tatlısınız:)))

yeterince değinmemiş miyim yazıda yahu:))) su sanayii hala aynı durumda:(( bizim evdeki arıtma bozuldu yine döndük damacanaya. en kısa zamanda arıtmayı düzeltmek lazım.)))

sevgiler