23 Kasım 2013 Cumartesi

Tam buğday irmiği nerde kullanılır?

Her tahılın tam halinin daha iyi olduğunu öğreniyoruz yavaş yavaş. Doktorlarımız, diyetisyenlerimiz sağolsun. Biz gıda üreticilerine de bu ürünleri üretmek düşse de uzmanların her söylediği tutmuyor, sanayii de para kazanma derdinde, az üretmek ya da uğraşmak istemiyor. Bazı ürünler arafta kalıp üretilmiyor bu yüzden.

Tam buğday irmiği de bunlardan biri. İrmik kullanılan her yerde tam buğday halini kullanabilirsiniz. Geçen bir soru gelmişti. Makarna,Lütfen!'in günlük mail grubunda cevaplamıştım. Buraya da alayım:

"Bir dostumuz bir çok ürünümüzü kullandığını ama tam buğday irmiğinin yavrusunun mamasına koymak dışında nerelerde kullanabileceğini sormuş. Ben de naçizane cevaplayayım istedim.
 
Tam buğday irmiği esasında irmiğin kullanılabileceği her yere girer. Nasıl ekmekten tam buğday ekmeğe geçtiysek ve artık ev pizzalarını, tostları, köfteye konulacak ekmek kırıntısını, çorbalık kuratonları tam buğdaydan yapıyorsak irmiği nerde kullanıyorsanız tam buğday irmiği de orada kullanabilirsiniz. Tam buğday olduğu için biraz daha su kaldırır yalnız onu belirteyim.
 
Tam buğday irmiği mesela çorbalara un yerine eklenebilir. 
 
Tam buğday irmiğinden mesela irmik tatlısı yapılabilir. (Hatta şekeri az meyvesi çok biçiminde. Allahım aklıma bir fikir geldi, eminim bir çoğunuzun gözünün önünde canlanmıştır kuru üzüm ezmeli irmik tatlısı diiiii miiii:))
 
Eğer benim gibi köfteyi bir kilo kıymadan bir kerede yapıp buzluğa atıyorsanız, tam buğday irmiğini ekmekle beraber ekleyebilirsiniz. Tabi ekmek miktarı azaltılmalı. Buraya ruşeym de ekleyebilirsiniz biraz. Ben Peri'nin ilk parmak yiyeceklerinde bir köfte yapardım pihuuu içinde herşey var kabak, havuç, tam buğday ekmek, ruşeym, tam buğday irmik, bezelye, soğan yerine pırasa. E çocuk eline alıp iki tane yediğinde ohhh herşeyi yedi derdim. Esasında o kadar abartmasam da hala böyle yapıyorum köfteyi. Bir kase yoğurtla 4 köfte yedi mi Peri ben doyuyorum:)))
 
Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Ahh tabi bir de makarna yapabilirsiniz onu söylemeyi unuttum. 100 gram tam buğday irmiğine 1 yumurta ve bir tatlı kaşığı zeytinyağı ile taze makarna yapabilirsiniz. Hamuru kardıktan sonra bir yarım saat dinlendirilmesi tavsiye ediliyor. İlla minik kesmek durumunda değilsiniz. Uzun uzun kesip tagliatelle gibi haşlayabilirsiniz. Dikkat! Taze makarna en fazla 3-4 dakikada pişer. Suya attığınızda dibe çöküp sonra yüzmeye başlar. Yüzdü mü pişmiştir, bir bakın tadına ona göre süzün:))

Tam buğday irmiği siz nerelerde kullanıyorsunuz? Yorumlarınızı, düşüncelerinizi gönderin gün içerisinde sosyal medyada beraber paylaşalım, bilgi bir çok kişiye ulaşsın:))"

Bir arkadaşım mailden sonra ekmeğe kullanabilir miyiz diye sordu. Kullanılır tabi de ekmek kabarmaz. Mısır ekmeği misal nasıl tıkızdır onun gibi olur. Ekmeklerin besin değerini arttırmak için ruşeym eklemek daha iyi bir fikir olabilir. 

Hiç yorum yok: