23 Kasım 2013 Cumartesi

Krem peynir sorusu

Merhaba Tuğba Hanım,
 
Blogunuzda her türlü sorunuzu beklerim demişsiniz, buna istinaden bir soru sormak istedim fazla vaktinizi almadan...
 
Oğlumun peynirle arası iyi değil bu ara. Peynir yedirmek için yemeklere filan karıştırmaya başladım. Geçen gün şans eseri rast geldiği krem peynire ise bayıldı! Zararlı diye düşünüyorum, doğal olmaması=zararlı denkleminden gidiyorum hep. Doğru mu düşünüyorum yoksa krem peyniri dayayayım gitsin mi? :)
 
Teşekkür ederim, mutlu günler!

Derya

-------

Merhaba,

Bunu bloga yazayım bir ara ama size kısa yoldan bilgimi ileteyim. 

Krem peynir,

düşük kalite peynirlerin 

bol tuz ve yağ ile kullanıldığı 

düşük kalitede, 

düşük besin değerli ve 

yüksek kalorili 

peyniri ucuzlatmak ve 

yan ürünleri vb değerlendirmek için 

sanayi tarafından uydurulmuş bir üründür. 

Krem peynir de üçgen peynir de aynıdır. Daha kaliteli olan krema peyniri ile karıştırmayın ama lütfen (hani beyaz peynir, labne adlarıyla küçük tabaklarda gibi satılıyor). Ben eve hiç almıyorum. Eşim bazen simidin yanına vb öğrencilik alışkanlığı ile dışarıda alıyor yiyor. Ülkemiz peynir cennetiyken ben bu krem peynirlere hep mesafeli durmuşumdur. Yani içerisinde kötü, zehirleyici vb bişi yok ama kaliteli değil sadece o. Karar sizin. Başka çeşitler de deneyin isterseniz. Pınar çikolatalı peynir bile çıkardı bu sorun için. Hem krem değil krema peyniri. 

Bir de illa peynir yemek durumunda mı? Doktoru ne diyor? Genelde süt ürünlerinin alternatiflerini sunun diyorlar gerçi ama siz bir sorun isterseniz.

Bİ de sırf bu peynir yemeyenler için ben peynirli makarna yaptım. Dün bir anneden doğduğundan beri hiç bir peyniri yememiş, hepsini öğürmüş 3 yaşında kızının benim peynirli makarnayı silip süpürünce sevinçle mesaj atması ve beni bilgilendirmesi mesela beni çokkkk mutlu etti. Böyle reklam gibi olsun istemem zinhar ama işte tam da buraya uyuyordu benim ürün:))

Umarım yeterince bilgi verebilmişimdir. 

Sevgiler,

Tuğba

Hiç yorum yok: